Szukaj z NETSPRINT.PL
Main menu
Informacje
Wszystkie utwory, które zawarte sa na tej stronie stanowia integralna czesc tego serwisu i prezentowane sa wylacznie w celach promocyjnych dla szeroko pojetego powszechnego dobra spolecznego. Maja one zachecic Was do zakupienia calego albumu danego artysty. Pliki tutaj umieszczane sa tylko i wylacznie przeznaczone do uzytku osobistego autorów serwisu. Wykorzystywanie ich w celach komercyjnych jest niezgodne z polskim prawem. Autorzy serwisu nie ponosza zadnej odpowiedzialnosci za niezgodne z prawem wykorzystywanie naszych zasobów. Wchodząc tutaj podporzadkowujesz sie wyzej wymienionym zasadom i bedziesz staral sie ich przestrzegac. Pamietaj, sciagasz na wlasna odpowiedzialnosc. Mp3 skasuj po uplywie 24 h!

Witamy na stronie Z Najlepsza Muzyka !



AUTO CUE funkcja dzieki której odtwarzacz pomija cisze na poczatku utworu, punkt CUE zostaje automatycznie ustawiony w miejscu na poczatku, gdzie utwór osiagnie glosnosc -56dB


BPM (ang. beats per minute) wartosc wyrazona cyfra okresla tempo utworu (liczbe uderzen na minute)


CUE (ang. wskazówka) podstawowy przycisk (obok Play/Pause) na kazdym dj'skim odtwarzaczu sluzy do 'zaznaczania' utworu tzn. klawiszami 'Search' lub , szukamy interesujacego nas fragmentu poczatkowego, naciskamy CUE i zostaje on zapamietany teraz klawiszem Play starujemy, a naciskajac CUE powracamy do zaznaczonego miejsca.


CROSS FADER najwazniejszy potencjometr suwakowy na mikserze, umozliwia plynna zmiane jednego utworu na drugi


DJ wedlug slownika wyrazów obcych disc jockey - osoba, która prowadzi i zapowiada program muzyki z plyt w radiu, przeplatajac go komentarzami (nie zwiazanymi z muzyka), zartami, reklama itp. Dzisiejszy za bardzo jednak odbiega od takowego opisu wiec postaram sie Wam przyblizyc jego wizerunek. Rodzaje D.J.'ów: DJ radiowy - taki jak z definicji powyzej DJ klubowy - taki, który upala muze w swojej knajpie czy jezdzi po imprezach np. house czy techno w rozne miejsca na ziemi i on zazwyczaj reprezentuje najwyzszy techniczny (czyt. miksuje, scratch'uje itd.) poziom. "Grajek weselny" - szumnie okreslajacym sie jako DJ chodz zapodaje muze nawet z kaseciaków, a pojecie miksowania pojmie dopiero po smierci ? Jan Kowalski - o calym temacie nie majacy zielonego pojecia, ale puszczal nagrania na imprezie imieninowej u Kowalskiego, po czym nazwal sie DJ'em i "zagral" jeszcze u "Cioci na imieninach" ;-) Na to co reprezentuje dany DJ sklada sie bardzo wiele czynników, umiejetnosc miksowanie i caly warsztat "techniczny", fantazja (i pieniadze [synku]), feeling, wyczucie publiki, dostep do utworów, kontakty, sluch, wieeelkie poczucie rytmu, sprzet (z pustego i Salomon nie naleje) & many more...... Nie da sie miksowac (w pelni tego slowa znaczeniu) na ZADNYM domowym sprzecie. Jesli chodzi o CD to najtanszy 1CD to koszt min. 2000zl musisz miec dwa) .+ mikser min. 600 + sluchawki + kable + cos, do czego to mozna wszystko podlaczyc, czyli wzmacniacz i "paczki". Jesli komus przypadl do gustu winyl to najtanszy wzglednie logiczny sprzet to min. 1600 zl (musisz miec dwa) + reszta jak powyzej. To absolutne minimum, które i tak za chwile Cie nie zadowoli. Bedziesz musial kupic lepszy sprzet, a tu górnych pulapów cenowych juz nie ma, wszystko zalezy od Twojej "fantazji i pieniedzy synku" ;-) Efekty, keyboardy, samplery, sequencery, beatcountery, wkladki, igly to tylko poczatek wyliczanki.


GAIN potencjometr na mikserze (zwany równiez TRIM - Pioneer) sluzacy do regulacji mocy danego kanalu


JOG Pokretlo róznej wielkosci znajdujace sie w odtwarzaczach CD ale nie tylko. Sluzy do plynnego przewijania utworu (wyszukiwania) [DENON], precyzyjnego ustawiania punktu CUE [Wiekszosc odtwarzaczy] oraz podczas odtwarzania muzyki moze pelnic funkcje PITCH BEND


MASTER TEMPO dodatkowy klawisz wspomagajacy prace Pitch'a jego wcisniecie powoduje zmiane predkosci utworu bez zmiany wysokosci tonacji


MIXER urzadzenie pozwalajace nakladac na siebie dwa lub wiecej utwory pochodzace z róznych zródel dzwieku


PITCH przewaznie jako potencjometr suwakowy sluzy do zmiany predkosci/tempa odtwarzanego utworu przewaznie w zakresie (+, -) 8%


PITCH BEND klawisze lub jedna z funkcji pokretla JOG sluzaca do chwilowej zmiany predkosci utworu (np. podgonienia utworu do drugiego)


SAMPLER pamiec najczesciej kilku lub kilkunastosekundowa sluzaca do zapisania singla lub kawalka utworu w celu pózniejszego odtworzenia


SAMPLING zmiana sygnalu dzwiekowego na postac cyfrowa; sampler wycina kawalek istniejacego juz materialu dzwiekowego i wmontowuje go w nowy utwór; samplowanie, czyli sklejanie gotowych fragmentów, stalo sie jedna z najwazniejszych technik w muzyce TECHNO


SCRATCHING (od ang. Scratch - "drapac") technika wydobywania dzwieku za pomoca gramofonu i czarnej plyty polegajaca na dowolnym przesuwaniu igly wzdluz lub w poprzek plyty, co powoduje deformacje nagranego dzwieku


STROBOSKOP lampa dajaca blyski swiatla z czestotliwoscia od 4 do 15 na sekunde, co powoduje wrazenie ukrywanego lub spowolnionego ruchu; wplywa takze na mózg czlowieka, ulatwiajac przejscie w stan transu


SYNTEZATOR elektroniczne urzadzenie do generowania dzwieku


TECHNO - Jest muzyka tworzona za pomoca komputerów i sprzetu muzycznego najnowszej generacji (syntezatory, keyboardy, stacje perkusyjne, miksery). U zródel techno znajdowal sie house, dzis jedna z wielu odmian techno, który sam w latach siedemdziesiatych wywiódl sie z disco. Za rok narodzin stylu house uwaza sie rok 1985, a jego kolebke byl znany klub w Chicago o nazwie WareHouse. Od poczatku lat dziewiecdziesiatych trwa nieprzerwanie ewolucja gatunku. Specjalisci doliczaja sie ponad 82 odmian tego rodzaju muzyki. Rozróznia sie miedzy innymi 13 odmian techno, 5 ambientu, 8 house, 6 transu itd... Ich specyfika zalezy od wplywów kulturalnych i geograficznych, osobistych gustów muzyków, otwarcia na inne style, a takze ciaglego udoskonalania technologii sprzetu muzycznego.


Szkola Mixowania (Opis...)


Czesc pierwsza

Sprzet

Podstawowym zestawem niezbednym do nauki miksowania z winyli sa dwa gramofony - Technicsy SL Mk2 1200 (srebrne) lub SL 1210 Mk2 (czarne) oraz mikser. Nie kupujcie tanich podróbek, mozecie sie jedynie bardzo rozczarowac, w koncu i tak zawsze marzyliscie o tym, aby miec Technicsy. Sa one obecnie standartowym wyposazeniem w kazdym klubie i na imprezie. Jesli chodzi o mikser, to moim zdaniem nie musi byc on zbyt drogi. Dwa kanaly i crossfader wystarcza.
Pierwsze kroki:
Zdejmijcie przykrywy gramofonów, podczas grania nie potrzeba tej ochrony. To sprawi, ze gramofon bedzie bardziej stabilny i nie bedzie przeszkadzal podczas cwiczen. Zdejmijcie takze gruba gumowa podkladke, która jest podstawowym elementem kazdego nowo zakupionego gramofonu Technicsa. Zamiencie ja na slipmate, czyli filcowa, cienka podkladke, która umozliwi wam przytrzymywanie plyty podczas obracania sie talerza gramofonu.

Pierwsza próba

Aby uczynic pierwsze próby jak najlatwiejszymi, powinniscie wybrac dwie dosc proste rytmicznie plyty. Prosty rytm i troche basu wystarczy. Wokale i klawisze moga wasze próby jedynie utrudnic, tego zawsze mozecie spróbowac pózniej. Zatem do dziela. Nacisnijcie przycisk "start", polózcie igle na plycie i wybierzcie wlasciwa predkosc nagrania (33 lub 45). Nastepnie ustawcie suwak regulujacy predkosc nagrania na O (umieszczony jest po prawej stronie gramofonu i nosi fachowa nazwe "pitch shift"). Grajcie plyte na odpowiadajacej wam glosnosci, w trakcie miksowania i tak zapewne ja zmienicie. Odlózcie na razie sluchawki! Na tym etapie zupelnie ich nie potrzebujecie. Polózcie plyte na drugim gramofonie, wlaczcie "start", ustawcie odpowiednia glosnosc w mikserze, polózcie igle, wybierzcie predkosc nagrania - 33 lub 45. Nie panikujcie, kiedy uslyszycie dwie plyty zupelnie ze soba nie wspólgrajace. Polózcie palec na krawedzi plyty i przytrzymajcie ja. W tym czasie talerz gramofonu bedzie sie krecil, plyta pozostanie jednak nieruchomo (na razie uczycie sie podstaw miksowania, nie wszystko musi wam od razu wychodzic, pamietajcie: nie miksujecie kompilacji dla znanej wytwórni). W czasie, kiedy plyta numer 1 gra, cofacie druga plyte, az znajdziecie poczatek nagrania (pamietajcie, ze na tym etapie slyszycie obie plyty jednoczesnie, nie panikujcie, to dopiero pierwsze próby). Kiedy juz znajdziecie pierwszy beat nagrania, przesuwacie plyte w przód i w tyl, az osiagniecie pewnosc, ze poczatek plyty macie tuz pod igla. Przytrzymajcie plyte w takiej pozycji i wsluchajcie sie w drugie nagranie, dobiegajace z gramofonu 1. Nie badzcie zbyt niecierpliwi i nie zacznijcie miksu zbyt wczesnie. Sluchajcie tego, co jest w danym momencie grane. Liczac takty i oczekujac na najlepszy moment, przesuwacie plyte (2), upewniajac sie, ze pierwszy beat jest dokladnie pod igla. Kiedy, ze nadszedl najwyzszy czas, puszczacie ja... Teraz na pewno okaze sie, ze nagranie bedzie zbyt szybkie lub zbyt wolne. Dotykajac boku talerza gramofonu zwalniacie plyte albo przyspieszacie. Upewnijcie sie, czy plyta jest wolna, czy tez zbyt szybka. Jesli plyta 2 jest zbyt wolna, przesuncie suwak (pitch fader) do góry (do siebie), jesli jest zbyt szybka, przesuncie ja do dolu, tak aby predkosci obu nagran byly do siebie zblizone. Na poczatku nie bedzie latwym ustalenie, czy plyta jest zbyt wolna czy tez zbyt szybka. Nie martwcie sie. Cwiczac, powtarzajac i co najwazniejsze, czerpiac z tego przyjemnosc i zabawe, rozwiniecie automatycznie swoje umiejetnosci. Kiedy juz dojdziecie do etapu, gdy obie plyty graja w tej samej predkosci, bedziecie musieli wybrac moment, kiedy plyta 1 powinna zostac wymiksowana. Wybierzcie ten moment, który najlepiej do tego logicznie pasuje. Uzywajcie fadera w waszym mikserze w taki sposób, aby brzmialo to naturalnie. Teraz, kiedy plyta numer 2 juz gra, powtarzajcie wszystko i próbujcie zmiksowac kolejna plyte. Pamietajcie, mozecie teraz popelniac bledy, nie gracie w klubie, nie nagrywacie miksu. Uczcie sie obslugi sprzetu, popelniajcie bledy, próbujcie wszystkiego. Szybko zobaczycie jak bardzo jest to uzalezniajace (pamietajcie o glosnosci na mikserze, prawdopodobnie z kazda chwila bedzie znacznie, znacznie glosniej...)

Czesc druga

Na pierwszej lekcji uczylismy sie podstaw miksowania plyt. Przypomnijmy, ze suwak kontroli predkosci plyt (tzw. pitch control), znajdujacy sie po prawej stronie gramofonu (w przypadku Technicsa maksymalnie +8, minimalnie -8) sluzy do przyspieszania i zwalniania szybkosci nagrania. Teraz przejdziemy do szczególów. Zagrajcie plyte na lewym gramofonie, ustawiajac suwak na srodku (w punkcie O). Zapali sie wówczas zielone swiatelko, wskazujace, ze plyta odtwarzana jest na normalnej predkosci. Teraz wlaczcie plyte na prawym gramofonie, jednak przy wylaczonym faderze, czyli tak, aby nie bylo jej slychac na waszych kolumnach. Zalózcie sluchawki i wsluchajcie sie w nagranie odtwarzane na prawym gramofonie, slyszane tylko w sluchawce. Jesli nic nie slyszycie musicie zwiekszyc glosnosc odsluchu w mikserze. Teraz, kiedy muzyke z lewego gramofonu slyszycie na kolumnach, a muzyke z prawego gramofonu w sluchawce, czas zaczac miksowanie. Pamietajcie, aby miec zalozona sluchawke tylko na jedno ucho ? jednym sluchacie muzyki z kolumn, drugim odtwarzanej (podsluchiwanej) na prawym gramofonie. Aby dowiedziec sie, czy plyta z prawego gramofonu jest zbyt wolna lub zbyt szybka, musicie przesuwac suwak predkosci (pitch control) i sluchac, co sie dzieje. Nie zmieniajcie co chwila predkosci, uwaznie sluchajcie. Plyte mozna zwolnic lub przyspieszyc dotykajac jej lub tez popychajac talerz gramofonu tuz ponizej slipmaty (filcowej podkladki). Starajcie sie utrzymywac wasze plyty w czystosci i dotykac jedynie ich krawedzi lub w centralnym punkcie, tam gdzie umieszczona jest papierowa etykieta z nazwa lub logo wytwórni (a rece myjcie nie tylko przed jedzeniem ? red.). Popychajac lub zwalniajac plyte bedziecie mogli zgrac beaty z obu nagran. Jesli graja razem dosc krótko, nalezy zmienic predkosc przy uzyciu pitch control, przyspieszyc badz zwolnic. Na poczatku, nauczenie sie, czy plyta jest zbyt wolna lub zbyt szybka, zabierze wam duzo czasu, ale po wielu próbach, okaze sie, iz jest to o wiele bardziej proste, niz to sie wydaje. Kiedy uda sie wam zgrac predkosci obu plyt na nieco dluzej, mozecie zaczac grac plyte z prawego gramofonu na kolumnach, wlaczajac fader na mikserze. Uslyszycie wtedy dwie plyty grajace razem, te z lewego gramofonu i te z prawego. Jesli po jakims czasie beaty sie zaczna rozchodzic, musicie to poprawic, zwalniajac lub przyspieszajac jedna z nich, albo poprzez przesuniecie w odpowiednim kierunku suwaka pitch control albo dotykajac plyty. Jesli musicie ciagle poprawiac predkosc, przyspieszajac lub spowalniajac je reka, oznacza to jedynie, iz ustawiliscie je niezbyt precyzyjnie i musicie zaczac od nowa. Nie zmieniajcie predkosci nieustannie, sluchajcie przede wszystkim. I jeszcze raz sluchajcie. W pierwszej lekcji napisalem o nauce miksowania plyt bez uzywania sluchawek. Zdaje sobie sprawe, iz rzecza straszna, zwlaszcza na poczatku, jest sluchanie dwóch nagran, które zupelnie do siebie nie pasuja, ale kiedy nabierzecie wiecej doswiadczenia w ustawianiu predkosci nagran, okaze sie to doskonala zabawa. Pamietajcie, ze jest to przede wszystkim zabawa, cieszcie sie z miksowania, nie próbujcie dosc do perfekcji w ciagu jednej chwili. Plyte mozecie zatrzymac bez potrzeby korzystania z miksera, mozecie ja przytrzymac palcem. Znajdujac poczatek beatu i przytrzymujac go pod palcem, mozecie bardzo szybko zagrac plyte. W ten sposób mozna nauczyc sie szybciej miksowac - wiele osób spedza bardzo duzo czasu na ustawianiu predkosci plyty przy uzyciu sluchawek. Oczywiscie, nie oznacza to, iz powinniscie zostawiac sluchawki w domu, udajac sie na impreze. Miksowanie bez sluchawek powinniscie cwiczyc w domu, chyba ze jestescie tak utalentowani, jak np. niektórzy DJ-e, którzy specjalizuja sie w skreczowaniu, ze nie bedziecie ich potrzebowali. W przypadku, kiedy wasze sluchawki sie zepsuja, a w klubie nie bedzie zadnych zastepczych, wówczas bedziecie w pelni przygotowani do pracy...

Czesc trzecia

Po pierwszej lekcji, w czasie której opowiedzialem o podstawach i bardziej szczególowej drugiej, gdzie mówilem o ustawianiu predkosci dwóch plyt, nadszedl czas aby przygotowac sie do waszej pierwszej imprezy!!! Tak, wlasnie teraz. Musicie pamietac, ze doswiadczenie zdobywacie nie w domu, ale wlasnie grajac na imprezach. Na kazdej imprezie jest inny mikser, inny odsluch ( a czasami nie ma go wcale!), rózni ludzie, itd. Te wszystkie rózne okolicznosci sprawia, ze nabierzecie doswiadczenia jako DJ-e. Jesli ktos zaoferuje wam granie nie ociagajcie sie, zagrajcie! Olejcie bledy, nie dbajcie o to, ze wasze kolekcje plyt nie sa najnowsze. Lepiej zaczac wczesniej niz pózniej. Wielu z was zapewne pomysli, ze jest jeszcze za wczesnie, aby zaczac publicznie wystepowac, zaledwie po dwóch lekcjach, ale moim zdaniem wiekszosc czasu marnowana jest wlasnie w domu na próbach zostania perfekcyjnym DJ-em. Jesli jestescie doskonali w waszych domach, bardzo szybko moze sie okazac w innych warunkach jak bardzo malo potraficie. Okaze sie, ze odsluch nie brzmi tak dobrze jak w domu, a dzwiek slychac z lewej a nie z prawej strony. Takze mikser moze byc duza niespodzianka: bez equalizacji na kazdy kanal, z uszkodzonym crossfaderem, pozbawiony przycisków. A tymczasem ludzie beda czekali, az zaczniecie impreze. I tu wlasnie zdobedziecie wasze pierwsze doswiadczenia. Po pierwszych dwóch lekcjach powinniscie juz potrafic ustawic predkosci dwóch plyt i powoli zaczynac miksowanie. Jesli zatem dotad nie mieliscie okazji grac publicznie, zaczynajcie sie przygotowywac do pierwszego wystepu. Prawdopodobnie bedziecie grali na poczatku lub na koncu imprezy, co nie jest moze najlepszym czasem. Ale wlasnie tak zaczynal kazdy z DJ-ów, podejmijcie zatem wyzwanie. Oczywiscie dobrze wiedziec zawczasu, czy bedziecie grali na poczatku czy na koncu imprezy, gdyz bedziecie mogli sie dostatecznie przygotowac do wystepu, zabierajac odpowiednie plyty. Jak sami pewnie doswiadczyliscie w waszej klubowej karierze poczatek imprezy rózni sie znacznie od jej konca. Po osmiu godzinach wyczerpujacego halasu, wystepie pieciu innych DJ-ów, znacznej konsumpcji alkoholu i innych uzywek, ludzie popadaja w specyficzny nastrój, a wy mozecie im dac dokladnie to czego jeszcze tej nocy nie otrzymali. Spróbujcie zagrac cos zupelnie innego, starajcie sie wyróznic sposród innych. W ten sposób zwrócicie na siebie uwage, a to jest wlasnie to czego potrzebuje mlody, debiutujacy DJ! Oczywiscie nie przesadzajcie z graniem drum`n`bass dla wielbicieli techno. Granie na poczatku imprezy jest moim zdaniem bardzo wdziecznym zadaniem. Wszystko zalezy tylko od was, pozyskanie pierwszych ludzi na parkiecie, stworzenie atmosfery, budowanie zaplecza dla gwiazd, które po was wystapia. Zagrajcie 5-6 plyt i starajcie sie dowiedziec jaka muzyke lubi publicznosc, potem starajcie sie grac w tym nurcie przez jakis czas. Pamietajcie, zaczynacie impreze, a ludzie nie chca od razu wielkich przebojów. Skupcie sie na miksowaniu, nie czarujcie sztuczkami, delikatnie budujcie nastrój imprezy, cieszcie sie z miksowania, wypijcie drinka... I pamietajcie: granie musi wam sprawiac radosc!!! Slawni DJ-e nie zaszliby daleko bez podstaw. Jesli zaczynacie impreze, nie próbujcie grac wszystkich utworów, które nastepny DJ móglby zagrac. Wiekszosc ludzi przychodzi na jego wystep, dlatego moze byc on zdenerwowany faktem, iz gracie plyty, które on sam bedzie chcial zaprezentowac. On bedzie gral o najlepszej porze, skupiajac na sobie uwage zebranych, by móc ruszyc pelna para. Przed pólnoca zbyt dynamiczne granie po prostu traci swój sens, wszystko bedzie brzmialo zbyt mocno i na wymuszone. Ludzie beda "wyglodzeni" oczekiwali na mocne uderzenie, a wy perfekcyjnie stworzycie do tego podstawy. A DJ, który zagra po was bedzie z tego powodu bardzo szczesliwy. Jesli sie dobrze spiszecie, nastepnym razem znowu zostaniecie zaproszeni do grania. Byc moze któregos dnia gwiazda pojawi sie zbyt pózno, a wy bedziecie mogli wykorzystac nadarzajaca sie okazje. W taki sposób zaczniecie wasza kariere. Nastepnym razem zajmiemy sie szczególowa obsluga miksera i... postepowaniem z niecierpliwymi kolegami.

 

 

COPYRIGHT BY MP3PORTAL ALL RIGHTS RESERVED.
kontakt.html